[slideshare id=28152207&doc=top7ccia-131112051241-phpapp02]

Aceasta prezentare a fost sustinuta (cu emotii) in fata a 100 de participanti la „”Topul firmelor 2013″” organizat de Camera de Comert, Industrie si Agricultura Sibiu, in data de 01.11.2013.

Scopul prezentarii il reprezinta analiza prezentei online a companiilor membre ale Camerei de Comert, Industrie si Agricultura Sibiu.

Am incercat o analiza obiectiva a site-urilor prin prisma a 7 elemente pe care noi le-am considerat a fi necesare pentru a avea un site (mai) bun:

  1. Usurinta in utilizare si experienta placuta pe site
  2. Butoane Call To Action
  3. Design modern
  4. Contact vizibil pe orice pagina
  5. Fotografii profesionale
  6. Design responsive (varianta de mobil)
  7. Interactiune cu Social Media

Elementele analizate sunt prezentate in ordinea importantei lor. Fiecare element a fost notat de la 1 la 10. Am incercat sa fim obiectivi in evaluare si sa oferim si exemple vizuale pe sistemul „”Asa Da/ Asa Nu”” pentru a face intelegerea elementelor analizate mai usoara.

Un site sau un magazin online mai bun trebuie sa fie ca un instrument de vanzare sau ca o unealta de marketing. Un site poate fi mai bun fiind privit prin prisma obiectivelor si a gradului de indeplinire a acestora. Toate obiectivele site-ului sau magazinului online trebuie sa fie masurabile pentru a le putea creste performanta sau rata de indeplinire a obiectivelor.

Vom defini pe scurt elementele masurabile analizate.

1. Usurinta in utlilizare si experienta placuta pe site sau pe magazinul online

Clientii (vizitatorii) se afla pe site-ul tau cu un scop precis: sa afle informatii, sa compare preturi, sa gaseasca varianta… Ar fi bine daca i-ai putea pune la dispozitie informatia cautata in 2 (maxim 3) click-uri. Astfel nu o sa aiba dureri de cap si se va simti cofortabil pe site-ul tau.

2. Buton Call To Action

Vizitatorii site-ului tau au la dispozitie doar 1 click. Este la mintea cocosului ca nu pot da click pe mai multe link-uri sau pe mai multe butoane in acelasi timp. Pe site-ul tau sunt tot felul de link-uri: spre pagina de contact, spre preturi, spre informatii despre firma, etc. Este important ca cei care navigheaza pe site-ul tau sa fie indemnati sa dea click pe link-urile care sunt esentiale pentru tine si pentru afacerea ta.

Spre exemplu, daca ai un site prin care promovezi o pensiune sau un hotel ar fi indicat sa ai o sectiune dedicata rezervarii camerelor si un buton pe care sa scrie Rezerva camera acum! Butoanele cu texte gen Afla mai multe, Read more nu te vor ajuta sa ai un site mai bun si vei pierde clienti.

Cum poti verifica rapid prezenta si eficienta butoanelor Call To Action? Folositi testul cu blur. (ex. slide-urile 14 – 15)

In cazul magazinelor online butoanele Call To Action au o importanta cruciala. Forma, pozitia, culoarea si textul acestora fac de regula diferenta dintre profit si faliment.

3. Aspect placut

Asptectul placut este cel mai putin obiectiv element pe care l-am analizat. L-am plasat doar pe locul 3 in ordinea importantei elementelor necesare pentru un site sau pentru un magazin online. Pot accepta si pareri conform carora acest element ar putea fi plasat mai „”in fata”” dar masuratorile efecutate de noi au aratat ca usurinta in utilizare si experienta placuta pe site impreuna cu butoanele Call To Action sunt determinante pentru o rata de conversie mai buna.

Rata de conversie = gradul de indeplinire a obiectivelor

4. Contact vizibil pe orice pagina

Sunt doua motive pentru care Contactul vizibil pe orice pagina a intrat in analiza noastra:

  1. Plasarea informatiilor de contact pe FIECARE pagina a site-ului sporeste sansele ca vizitatorul site-ului sa ne contacteze. Prezenta informatiilor de contact pe fiecare pagina din site il scuteste pe vizitator (potential client) de click-uri suplimentare (efort suplimentar) si ii ofera posibilitatea de a ne contacta usor;
  2. Avand „”sub ochi”” informatia referitoare la datele de contact, vizitatorul site-ului se simte mai in siguranta pe site-ul tau, stie ca daca i se intampla ceva, daca nu se descurca in accesarea site-ului sau doreste raspunsuri rapide la multele intrebari si incertitudini (mai ales in cazul in care se pregateste sa faca o achizitie de pe magazine online) are posibilitatea de a vorbi cu cineva dispus sa il asculte si sa ii rezolve problema.

5. Fotografii profesionale

Toata lumea stie: imaginea vinde. Foloseste pe site-ul tau imagini profesionale si vei vinde mai mult. Daca ai buget disponibil apeleaza la fotografi profesionisti. Vor sti sa prezinte produsul tau intr-o forma de care si tu te vei indragosti.

6. Design responsive

O parte din ce in ce mai mare din traficul ajuns pe site-ul tau „”vine de pe mobil””. Este esential ca toti cei care navigheaza pe site-ul tau a aiba parte de usurinta in utilizare si experienta placuta pe site (vezi punctul 1.). Pentru ca informatia prezenta pe site-ul tau sa poata fi accesata optim de pe dispozitivele mobile (smartphone si tableta) ai la dispozitie doua variante:

  1. Design responsive. In mare, design-ul responsive este design-ul ale carui elemente se rearanjeaza in functie de rezolutia ecranului pe care se afiseaza;
  2. Varianta de mobil. Pentru site-urile care nu au un design responsive se poate implementa o extensie (varianta de mobil) care preia continutul site-ului si il afiseaza intr-o forma grafica diferita, optimizata pentru mobil sau tableta. Varianta pentru mobil este incarcata automat in momentul in care site-ul „”simte”” ca este accesat de pe un telefon mobil sau tableta.

7. Interactiune cu Social Media

A devenit vitala prezenta pe retelele sociale. Exista cateva retele de socializare importante. In functie de publicul tinta vizat poti utiliza aceste retele dupa cum urmeaza:

  • Facebook: pentru prieteni;
  • Twitter: pentru stiri;
  • LinkedIn: pentru business;
  • Google +: pentru hobby si pasiuni
  • YouTube: pentru video
  • SlideShare: pentru prezentari (Power Point)

Sfat: Pune pe site-ul tau butoane de like/ share pentru a le facilita vizitatorilor raspandirea informatiei cu privire la afacerea ta (conditia esentiala este sa oferi informatie de calitate pe site. Nimeni nu da share unei pagini care nu i-a placut sau care nu i-a folosit)

Prezenta pe retelele sociale face sa se vorbeasca despre tine si/ sau despre produsul tau. Incearca sa creeezi un produs/ serviciu remarcabil si cu o imagine pozitiva. Daca reusestisa faci lumea sa vorbeasca despre asta, felicitari esti pe drumul cel bun…

Site-ul tau… Ce nota ia?

Daca vrei sa afli cum este site-ul tau privit din aceste 7 puncte da-mi de stire si iti voi trimite gratuit analiza mea. Suna-ma la 0741099009 sau scrie-mi la i.bunea@sensmedia.ro