Cred că ești unul din cei care se intreabă în fiecare zi ce-ai putea să faci ca să-ți promovezi afacerea.
Ce metode să alegi? Cum să ai mai mulți clienți? Cum să vinzi mai mult? Cum să auda lumea de tine? Ce buget să investești în marketing? Cu ce să începi?
Conținut
1. Produsul tău gratuit
2. Oferă un serviciu gratuit
3. Fă barter
4. Oferă garanții
5. Folosețte email marketing
6. Folosește site-ul tău la maxim
7. Multumește-ți clienții cei mai buni
8. Organizează concursuri
9. Folosește marketing viral
10. Lucrează cu vânzători buni pe baza de comision
Ce idei de marketing sunt potrivite pentru magazinul tău online?
M-am gândit să-ți dau astăzi câteva idei de marketing pentru afacerea ta pe care le poți pune în aplicare chiar de azi și care nu te costă nimic.
1. Produsul tău gratuit
Oferă produsul tău pentru a fi încercat gratuit pentru o perioadă limitată.
Atunci când produsul tău este bun și ai încredere în el, tot ce au nevoie oamenii pentru a le placea și a-l cumpara este să-l încerce.
Acesta este un mod de a elimina teama unui client înainte de cumpărare și cea mai bună garanție pe care o poți oferi.
2. Oferă un serviciu gratuit
Orice servicii ai oferi, cu siguranță vei gasi o cale să le poți presta gratuit pentru o perioadă scurta de timp.
Ce este cel mai important este ca ele să fie de calitate. Ele trebuie sa fie de aceeași calitate cu cele plătite chiar dacă le oferi gratis. Doar așa vei convinge.
Dacă oferi servicii medicale ai putea face o promoție cu consultații gratuite, dacă vinzi cursuri și traininguri ai putea incepe cu organizarea unui curs gratuit unde să oferi informații valoroase participanților.
Cu siguranță îți sporești șansele ca unii participanti să se transforme în clienți pentru un curs plătit.
3. Fă barter
Schimbul de produse sau servicii este una dintre cele mai profitabile metode de comerț de care poți beneficia.
Dacă oferi servicii de marketing poți oferi consultanță în schimbul unor produse sau spații publicitare în ziare, pe bloguri sau la radio.
De unde să iei idei de bartere? Caută online. Mai ales pe grupurile de Facebook.
4. Oferă garanții
Garanțiile pot inlătura o mare parte din temerile clienților tăi. Când creezi o garanție pentru produsul sau serviciul tău întreabă-i pe clienții tăi care este cea mai mare temere pe care o au cu privire la achiziționarea produsului sau serviciului tău. Creeaza garanțiile în așa fel încât să înlăture aceste aspecte.
Iată câteva exemple de garanții bine construite din care te poți inspira:
- Dacă nu ești mulțumit de cursul nostru de marketing îți dăm banii înapoi.
- Poți să deschizi coletul la livrare înainte să plătești.
- Dacă nu-ți place mâncarea în restaurantul nostru nu trebuie să o plătești.
- Livrăm produsele in maxim 24 de ore. Altfel le primeși cu reducere de 50%
5. Folosește email marketing
Trimite newslettere periodice listei tale de clienți, celor ce au cerut oferte de la tine și celor ce s-au abonat la newsletterul tău.
Construiește-ți o listă de corespondență și scrie săptămânal ceva.
Include în newsletter informații de valoare pentru cei care le primesc, idei care să-i ajute concret sau să le rezolve probleme.
Pe lângă acestea poți include și câteva din produsele tale cu reduceri, noutăți sau oferte speciale.
Pentru afacerile online email marketingul este una dintre cele mai puternice metode de marketing, cu rezultate foarte bune.
6. Foloseste site-ul tau la maxim
Pentru asta trebuie sa-ti propui macar un obiectiv clar. Ce rezultate vrei sa-ti aduca? 10 vanzari pe zi, 5 rezervari de bilete, completarea formularului de contact, etc.
Dupa ce ai stabilit ce iti doresti, foloseste-te de beneficiile produsului sau serviciului tau. Scoate-le in evidenta pe site.
Foloseste butoane care sa indemne la actiune. Vizitatorilor site-ului trebuie sa le spui clar ce vrei sa faca: rezerva acum, cumpara acum, inscrie-te acum.
7. Multumeste-ti clientii cei mai buni
Clientii tai care platesc la timp, cumpara mai des de la tine, te ajuta si te sustin, merita sa fie rasplatiti. Spune-le multumesc de cate ori ai ocazia si concentreaza-te sa-i faci fericiti.
Spune-le primii despre noile tale produse, organizeaza evenimente speciale pentru ei. Ei te vor recomanda si altora. Clientii fericiti sunt cea mai buna reclama. Identifica care sunt clientii importanti pentru tine si pune-i pe primul loc.
8. Organizeaza concursuri
Motivul pentru care ar trebui sa organizezi concursuri este acela de a aduna cat mai multe contacte. Potentiali clienti adaugati listei tale de newsletter. Te poti folosi pentru asta de site-ul tau, de facebook, de ziare.
Ofera in loc de un singur premiu, mai multe premii care sa atraga cat mai multi oameni. Daca nu ai tu produsele pentru concurs, poti folosi metoda barterului, luand produse de la altii in schimbul unei reclame in cadrul concursului.
9. Folosete marketing viral
Foloseste-te de puterea Facebook-ului pentru a-ti promova afacerea si produsele. Pune filmulete pe Youtube cu produsele sau serviciile tale. Profita la maxim de online si de resursele lui gratuite.
10. Lucreaza cu vanzatori buni pe baza de comision
Gaseste oameni buni de vanzari dispusi sa vanda pe baza de comision. Chiar daca ei sunt deja angajati pot sa vanda si ce oferi tu. Nu trebuie sa lucreze doar pentru tine. Tu scapi de costuri imense cu personalul de vanzari, ei castiga bani.
Pro tip
Poti aplica aceste idei de marketing indiferent de ce afacere ai. Tot ce trebuie sa faci este sa incepi acum. Propune-ti obiective, alege cateva metode de marketing si urmeaza-le. Foloseste-ti energia si imaginatia pentru a face marketing fara costuri. Fii receptiv, competitiv si concentreaza-te. Daca stii unde vrei sa ajungi, o sa gasesti si cele mai potrivite metodele de marketing si promovare pentru afacerea ta. Cu costuri zero.