Din 2009. Inca actual. De pe Smashing Magazine.

Cu produsul odata adaugat in cos, vizitatorul magazinului tau online trebuie sa aiba in fata doar o singura optiune: aceea de a finaliza procesul de cumparare. Il poti ajuta sa parcurga acest proces cat mai usor si cat mai lin sau ii poti pune bete in roate (fara sa vrei, evident).

Inca din 2009, cei de la Smashing Magazine au creat o lista cu 12 idei pe care le poti folosi si tu pentru a vinde mai mult:

  1. Nu-l obliga pe client sa isi creeze cont pentru a cumpara. Lasa-i posibilitatea de „Comanda rapida. Fara cont”.
  2. Spune-i vizitatorului daca ai sau nu produsele pe stoc. Sau, mai bine, cate produse ai pe stoc…
  3. Lasa posibilitatea de a modifica detaliile comenzii cu usurinta. Ex.: numarul de bucati comandate…
  4. Ajuta clientul sa te contacteze cat mai usor. Pune-i la dispozitie cat mai multe modalitati de contact: email, telefon, skype…
  5. Lasa-i posibilitatea sa se intoarca in site. Cat mai discret, as spune eu… Din punctul meu de vedere singura cale de urmat este INAINTE spre finalizarea comenzii.
  6. Lasa fotografiile produsului in cosul de cumparaturi impreuna cu link spre pagina produsului.
  7. Spune-i vizitatorului in ce stadiu este cu privire la procesul de cumparare si cati pasi mai are de parcurs pana la finalizarea comenzii.
  8. Pastreaza design-ul simplu.
  9. Fara nicio exceptie, nu oferi vizitatorului posibilitatea de a parasi procesul de comanda inainte de finalizarea comenzii.
  10. Spune-i clientului cand poate primi produsele.
  11. Informeaza clientul cu privire la urmatorii pasi. Ex.: vei primi un email de confirmare…
  12. Tine-te de cuvant. Trimite-i email-ul de confirmare a comenzii 😉

[Iti recomand.] Sa aplici cat mai multe din aceste idei si sa masori constant performanta magazinului tau online. Masoara rata de conversie, numarul de vanzari si valoarea medie a unei comenzi.

Aplici cu succes si alte idei pentru a creste performanta magazinului tau online? Lasa-le intr-un comentariu mai jos!